Obchodní podmínky

obchodní společnosti AMARO spol. s r.o., se sídlem Rokytnice 413, 755 01 Vsetín, IČO: 63487233, DIČ: CZ63487233, zapsané v obchodním rejstříku, vedeném u Krajského soudu v Ostravě, oddíl C, vložka 15042, pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu, umístěného na internetové adrese  www.praktickaelektronika.cz .

1. Úvodní ustanovení

1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti AMARO spol. s r.o. (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran, vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“), uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou či právnickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce, umístěné na internetové adrese www.praktickaelektronika.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).

1.2. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.

1.3. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením
nejsou dotčena práva a povinnosti, vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění obchodních
podmínek.

2. Proces objednávání

2.1. Při objednávání předplatného a jiného zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje, uvedené kupujícím při objednávání, jsou prodávajícím považovány za správné.

2.2. Prodávající může zrušit objednávku v případě, kdy kupující poruší své povinnosti, vyplývající z kupní smlouvy, včetně těchto obchodních podmínek.

2.3. Kupující bere na vědomí, že internetový obchod nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

3. Uzavření kupní smlouvy

3.1. Veškerá prezentace zboží, umístěná ve webovém rozhraní obchodu, má informativní charakter a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se v tomto případě nepoužije.

3.2. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně DPH a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

3.3. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech, spojených s balením a dodáním zboží, a o způsobu a času dodání zboží. Informace o nákladech, spojených s balením a dodáním zboží, uvedené ve webovém rozhraní obchodu, platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České a Slovenské republiky. V případě, kdy prodávající nabízí dopravu zboží zdarma, je předpokladem vzniku práva na bezplatnou dopravu zboží na straně kupujícího zaplacení minimální celkové kupní ceny dopravovaného zboží ve výši, stanovené ve webovém rozhraní obchodu. V případě, kdy dojde k částečnému odstoupení od kupní smlouvy kupujícím a celková kupní cena zboží, u kterého nedošlo k odstoupení od smlouvy kupujícím, nedosahuje minimální výše, jež je potřebná pro vznik práva na dopravu zboží zdarma podle předchozí věty, právo kupujícího na dopravu zboží zdarma zaniká a kupující je povinen dopravu zboží prodávajícímu uhradit.

3.4. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:

3.4.1. objednávaném zboží (objednávané zboží si kupující vybere na webovém rozhraní obchodu),

3.4.2. způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o preferovaném způsobu doručení objednávaného zboží (je-li k dispozici více variant) a

3.4.3. informace o nákladech, spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).

3.5. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit vstupní údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby, vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „K pokladně“. Údaje, uvedené v objednávce, jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího, uvedenou v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).

3.6. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).

3.7. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky – její akceptací, jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.

3.8. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady, vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory ad.), si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

4. Cena zboží a platební podmínky

4.1. Cenu zboží a případné náklady, spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy, může kupující uhradit prodávajícímu bezhotovostně platební kartou.

4.2. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také případné náklady, spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši, je-li tato forma u jednotlivých položek zboží uvedena. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady, spojené s balením a dodáním zboží.

4.3. Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 4.6. obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží předem.

4.4. Bezhotovostní platba je kupní cena, splatná v okamžiku objednání, čímž dochází
k uzavření kupní smlouvy. Online platby pro nás zajišťuje platební brána Comgate.
Poskytovatel služby, společnost Comgate a.s., je licencovaná Platební instituce, působící pod
dohledem České národní banky. Platby, probíhající skrze platební bránu, jsou plně
zabezpečeny a veškeré informace jsou šifrovány. Další informace a kontakty na
www.comgate.cz .

4.5. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn
okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.

4.6. Prodávající je oprávněn požadovat uhrazení celé kupní ceny v okamžiku nákupu ještě
před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se
nepoužije.

4.7. Případné slevy z ceny zboží, poskytnuté prodávajícím kupujícímu, nejsou nárokové
a nelze je vzájemně kombinovat.

4.8. Prodávající vystaví jako potvrzení platby, prováděné na základě kupní smlouvy,
kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový
doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej
v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.

5. Odstoupení od kupní smlouvy

5.1. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo
jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce datových nosičů v zapečetěném obalu, pokud jej
kupující porušil.

5.2. Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 5.1 obchodních podmínek či o jiný případ, kdy
nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 a odst.
2 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů ode dne,
kdy kupující nebo jím určená třetí osoba, odlišná od dopravce, převezeme zboží, nebo:

5.2.1. poslední kus zboží, objedná-li kupující v rámci jedné objednávky více kusů zboží,
které jsou dodávány samostatně,

5.2.2. poslední položku nebo část dodávky zboží, sestávajícího z několika položek nebo
částí, nebo

5.2.3. první dodávku zboží, je-li ve smlouvě ujednána pravidelná dodávka zboží po
ujednanou dobu.

5.3. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě, uvedené
v čl. 5.2 obchodních podmínek. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít
kontakty, uvedené na webové stránce prodávajícího. Odstoupení od kupní smlouvy může
kupující zasílat mimo jiné na kontaktní adresu prodávajícího Blanická 845/9, 120 00 Praha 2
či na adresu elektronické pošty prodávajícího office@praktickaelektronika.cz .

5.4. V případě odstoupení od kupní smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží
kupující zašle nebo předá prodávajícímu zpět bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti
(14) dnů od odstoupení od smlouvy. Lhůta podle předchozí věty je zachována, pokud kupující
odešle sdělení o odstoupení od kupní smlouvy či doručené zboží před jejím uplynutím.
Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady, spojené s navrácením zboží
prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou
poštovní cestou.

5.5. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek vrátí
prodávající peněžní prostředky, přijaté od kupujícího, do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od
kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal.
Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění, poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží
kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím
kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen
vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než prodávající obdrží zboží nebo než mu
kupující prokáže, že zboží odeslal zpět, a to podle toho, co nastane dříve.

5.6. Nárok na úhradu škody, vzniklé na zboží, je prodávající oprávněn jednostranně
započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.

5.7. V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského
zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní
smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím. V takovém případě vrátí
prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet,
určený kupujícím.

5.8. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi
prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od
kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti
a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.

6. Přeprava a dodání zboží

6.1. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího,
nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

6.2. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo, určené kupujícím
v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při jeho dodání.

6.3. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo
jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady,
spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

6.4. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů
zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání
porušení obalu, svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky, nemusí kupující zásilku od
přepravce převzít. Tímto nejsou dotčena práva kupujícího z odpovědnosti za vady zboží
a další práva kupujícího, vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

7. Práva z vadného plnění

7.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými
obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117
a § 2161 až 2174b občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele,
ve znění pozdějších předpisů).

7.2. Je-li předmětem koupě hmotná movitá věc, která je propojena s digitálním obsahem
nebo službou digitálního obsahu takovým způsobem, že by bez nich nemohla plnit své funkce
(dále jen „věc s digitálními vlastnostmi“), použijí se ustanovení ohledně odpovědnosti za vady
prodávajícího také na poskytování digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, i když
je poskytuje třetí osoba. To neplatí, je-li z obsahu kupní smlouvy i z povahy věci zjevné, že
jsou poskytovány samostatně.

7.3. Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající
odpovídá kupujícímu, že věc:

7.3.1. odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti,
kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,

7.3.2. je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a

7.3.3. je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití.

7.4. Prodávající odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:

7.4.1. je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na
práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví,
není-li technických norem,

7.4.2. věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti,
kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může
kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení, učiněná prodávajícím nebo
jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením, ledaže
prodávající prokáže, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření kupní smlouvy
upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o
koupi nemohlo mít vliv,

7.4.3. je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu a jiných pokynů k použití, které může
kupující rozumně očekávat, a

7.4.4. věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající
kupujícímu poskytl před uzavřením kupní smlouvy.

7.5. Ustanovení čl. 7.4 obchodních podmínek se nepoužije v případě, že prodávající
kupujícího před uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší
a kupující s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.

7.6. Prodávající odpovídá kupujícímu také za vadu, způsobenou nesprávnou montáží nebo
instalací, která byla podle kupní smlouvy provedena prodávajícím nebo na jeho odpovědnost.
To platí i v případě, že byla montáž nebo instalace provedena kupujícím a vada nastala
v důsledku nedostatku v návodu, který k ní poskytl prodávající nebo poskytovatel digitálního
obsahu nebo služby digitálního obsahu, jde-li o věc s digitálními vlastnostmi.

7.7. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná
již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po
kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.

7.8. Je-li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi, prodávající zabezpečí, že budou
kupujícímu poskytovány ujednané aktualizace digitálního obsahu nebo služby digitálního
obsahu. Vedle ujednaných aktualizací prodávající zabezpečí, že budou kupujícímu
poskytovány aktualizace, které jsou nezbytné, aby si věc po převzetí uchovala vlastnosti podle
čl. 7.3 a čl. 7.4 obchodních podmínek, a že bude na jejich dostupnost upozorněn.

7.8.1. po dobu dvou let, mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba
digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu, a je-li ujednáno poskytování po
dobu delší dvou let, po celou tuto dobu,

7.8.2. po dobu, po kterou to kupující může rozumně očekávat, mají-li být podle kupní
smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytnuty jednorázově; to se
posoudí podle druhu a účelu věci, povahy digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu
a s přihlédnutím k okolnostem při uzavření kupní smlouvy a povaze závazku.

7.9. Ustanovení čl. 7.8. obchodních podmínek neplatí v případě, že prodávající kupujícího
před uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil, že aktualizace poskytovány nebudou a
kupující s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.

7.10. Neprovedl-li kupující aktualizaci v přiměřené době, nemá práva z vady, která vznikla
pouze v důsledku neprovedené aktualizace. To neplatí v případě, že kupující nebyl upozorněn
na aktualizaci nebo na důsledky jejího neprovedení anebo aktualizaci neprovedl či ji provedl
nesprávně v důsledku nedostatku v návodu. Mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah
nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu a projeví-li se nebo
vyskytne-li se vada v době podle čl. 7.8.1 a čl. 7.8.2 obchodních podmínek, má se za to, že
jsou digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány vadně.

7.11. Kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí. Je-li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi a mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu, může kupující
vytknout vadu, která se na nich vyskytne nebo projeví v době dvou let od převzetí. Má-li být
plněno po dobu delší dvou let, má kupující právo z vady, která se vyskytne nebo projeví v této
době. Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu oprávněně, doba pro vytčení vady věci neběží po
dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat.

7.12. Má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může
požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění
vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména
s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým
způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout
vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam
vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.

7.13. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu
nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc
koupil. K odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady.

7.14. Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od kupní smlouvy, pokud:

7.14.1. prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s čl. 7.13 obchodních
podmínek,

7.14.2. se vada projeví opakovaně,

7.14.3. je vada podstatným porušením kupní smlouvy, nebo

7.14.4. je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna
v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.

7.15. Je-li vada věci nevýznamná, kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy (ve smyslu

čl. 7.14 obchodních podmínek); má se za to, že vada věci není nevýznamná. Odstoupí-li
kupující od kupní smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu
poté, co obdrží věc nebo co mu kupující prokáže, že věc odeslal.

7.16. Prodávající je povinen kupujícímu vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení,
ve kterém uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob
vyřízení reklamace kupující požaduje a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí
informace o vyřízení reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby, určené
k provedení případné opravy.

7.17. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a kupující o tom musí být
informován nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající
s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Je-li předmětem závazku poskytnutí digitálního obsahu,
včetně digitálního obsahu, dodaného na hmotném nosiči, nebo služby digitálního obsahu,
musí být reklamace vyřízena v přiměřené době, s přihlédnutím k povaze digitálního obsahu
nebo služby digitálního obsahu a k účelu, pro nějž je kupující požadoval.

7.18. Po marném uplynutí lhůty podle čl. 7.18. obchodních podmínek může kupující od
kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.

7.19. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení
reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné
odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby, určené
k provedení případné opravy.

7.20. Práva z odpovědnosti za vady zboží může kupující konkrétně uplatnit zejména
písemně či osobně na adrese Blanická 845/9, 120 00 Praha 2, telefonicky na čísle
+420 702 106 157 nebo elektronickou poštou na adrese office@praktickaelektronika.cz .

7.21. Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při
uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však kupující právo na náhradu do jednoho měsíce po
uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající
namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.

7.22. Další práva a povinnosti stran, související s odpovědností prodávajícího za vady, může
upravit reklamační řád prodávajícího.

7.23. Prodávající či jiná osoba může kupujícímu poskytnout nad rámec jeho zákonných práv
z vadného plnění také záruku za jakost.

8. Další práva a povinnosti smluvních stran

8.1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.

8.2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu
ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) občanského zákoníku.

8.3. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické
pošty. Stížnosti je možné zasílat na elektronickou adresu prodávajícího. Informaci o vyřízení
stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího. Jiná pravidla
vyřizování stížností nejsou prodávajícím stanovena.

8.4. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká
obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová
adresa: https://adr.coi.cz/cs . Platformu pro řešení sporů on-line, nacházející se na internetové
adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr , je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím
a kupujícím z kupní smlouvy.

8.5. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00
Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení
spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES
(nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

8.6. Kupující se může obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru.
Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou
kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí
ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní
inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním občanského
zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

8.7. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2
občanského zákoníku.

9. Ochrana osobních údajů

9.1. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského
parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních
údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení
o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“), související se zpracováním osobních
údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o kupní smlouvě a pro
účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího, plní prodávající prostřednictvím
zvláštního dokumentu.

10. Zasílání obchodních sdělení a ukládání cookies

10.1. Kupující souhlasí ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb.,
o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých
službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů, se zasíláním obchodních
sdělení prodávajícím na elektronickou adresu či na telefonní číslo kupujícího. Svou
informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR, související se
zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely zasílání obchodních sdělení, plní
prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.

10.2. Své zákonné povinnosti, související s případným ukládáním cookies na zařízení
kupujícího, plní prodávající prostřednictvím zvláštního prohlášení, umístěného na webových
stránkách internetového obchodu.

11. Doručování

11.1. Kupujícímu může být doručováno na elektronickou adresu kupujícího.

12. Závěrečná ustanovení

12.1. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak
strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není
kupující, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního
řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit a jež by se v případě neexistence volby práva jinak
použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008
ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).

12.2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné nebo se
takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se
neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho
ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.

12.3. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím
v elektronické podobě a není přístupná.

12.4. Kontaktní údaje prodávajícího: adresa sídla Rokytnice 413, 755 01 Vsetín, kontaktní
adresa Blanická 845/9, 120 00 Praha 2, adresa elektronické pošty
office@praktickaelektronika.cz , telefon +420 702 106 157. Prodávající neposkytuje jiný
prostředek on-line komunikace.

Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 15.10.2024